Monday 24 August 2015

Merawat Panau Dengan Set Panau Shaklee

Panau merupakan masalah biasa terjadi di kalangan remaja. Tetapi masih boleh terjadi pada orang dewasa juga. Bila ada panau ia melibatkan keyakinan diri, lebih-lebih lagi perempuan. Kalau di badan tu memang boleh cover, tapi kalau di muka? Mana nak sorokkan peta putih dimuka?

Dengan Shaklee , masalah panau boleh di atasi .In shaa Allah :) . Panau kerap berlaku pada mereka yang kekurangan zat nutrisi, mereka yang mengambil ubat-ubatan seperti steroid sistemik dan immunisuppressant dan mereka yang berpenyakit peluh berlebihan (hyperhidrosis). Kawasan tropika dengan suhu dan kelembapan tinggi turut mendorong gejala panau.


Rupanya dengan Shaklee pun, masalah panau boleh di atasi ye. Panau kerap berlaku pada mereka yang kekurangan zat nutrisi, mereka yang mengambil ubat-ubatan seperti steroid sistemik dan immunisuppressant dan mereka yang berpenyakit peluh berlebihan (hyperhidrosis). Kawasan tropika dengan suhu dan kelembapan tinggi turut mendorong gejala panau.


Panau ialah tompok-tompok putih yang tumbuh disekitar bahagian tubuh yang aktif berpeluh seperti pipi, kulit kepala, belakang leher dan belakang badan. Ia lebih ketara kelihatan jika penghidap berkulit gelap. Panau bukan hanya menganggu penampilan diri malah ia menimbulkan gatal-gatal pada bahagian tersebut terutamanya ketika berpeluh.

Panau disebabkan jangkitan sejenis kulat yang dipanggil Malassezia. Ia bukan penyakit berjangkit dan tidak membahayakan tetapi tindakbalas kimianya menyebabkan warna pigmentasi kulit berubah. Sebab itulah kesan tompok-tompok putih terhasil. Terdapat juga panau yang berwarna pink, kemerahan dan perang bergantung pada individu





Banyak juga kaedah merawat panau seperti mendapatkan rawatan dari doktor atau secara tradisional. Namun, anda juga boleh mengamalkan supplement berikut untuk merawat serta mencegah panau dari berulang kembali.


1. Garlic Complex: merupakan antibiotik semulajadi yang sangat berkesan dan dapat menghalang kulat dari tumbuh dan merebak pada kulit.



2. Alfalfa Complex: bertindak sebagai anti kulat dan memperbaiki keadaan kulit dengan berkesan serta anti radang.




3. Vitamin C Shaklee: membantu meningkatkan sistem pertahanan tubuh untuk melawan jangkitan kulat.

InsyaAllah vitamin-vitamin ini selamat & membantu mengatasi masalah jangkitan kulat pada kulit. Apa kata anda cuba ikhtiar dengan Shaklee, insyaAllah bukan setakat masalah panau dapat di atasi, tetapi dapat pula bonus kulit lebih sihat dan berseri.:)


Sekiranya anda ingin mencuba Set Panau ni,boleh direct contact Eyda okey :)

Eyda Sukiman
SID 892528
SMS/Whatsapp 01112909545
IG : @Setkurusbyeyda
Mummyhealthyvitastore.blogspot.com


0 comments:

Post a Comment