Thursday 27 August 2015

12 Cara Untuk Melegakan Mabuk Hamil

Rasa loya atau sakit adalah perkara biasa pada minggu-minggu awal kehamilan. Jom kita lihat tips-tips utama untuk membantu anda menangani masalah mabuk hamil.


1) Makan sedikit tetapi dengan kerap

Perut yang kosong boleh membuatkan mabuk hamil lebih teruk. Makan sedikit dan dengan kerap boleh membantu mengekalkan tahap gula yang stabil. Bawa bersama snek tawar untuk dicuit-cuit sepanjang hari.


2) Makan makanan berprotein tinggi

Makan makanan protein tinggi, dan yang kaya dengan vitamin B, seperti kekacang. Cuba elakkan makanan lazat-lazat yang terlalu pedas, berasid atau lemak, dan makanan goreng. Semuanya mungkin mencetuskan loya.Atau anda boleh mengambil Esp Shaklee.Kaya dengan protein soya BUKAN GMO.Bagus untuk hilangkan mabuk atau alahan semasa hamil.


3) Hidangan sejuk mungkin lebih baik daripada makanan panas.

Bau masakan boleh membawa perasaan loya. Anda mungkin lebih berpegang kepada makanan sejuk sehingga mabuk hamil anda habis.


4) Sarapan Di Atas Katil

Bangun terus dengan perut kosong boleh menyebabkan anda bergegas ke bilik air! Makan snek seperti sekeping roti bakar kering, di atas katil, dan makan perlahan-lahan sebelum turun dari katil.


5) Gunakan Diari Mabuk Hamil

Menjejak bila mabuk hamil anda memuncak, dan bila anda rasa lebih baik, boleh membantu anda untuk mencari masa-masa dalam sehari yang terbaik untuk makan dan minum.


6) Minum di antara waktu makan

Jika anda mendapati sukar untuk menelan cairan, hadkan minuman semasa makan. Jangan lupa untuk minum banyak sepanjang hari, kerana mengekalkan hidrasi adalah penting semasa mengandung.Nak lagi best minum Perfomance Drink Shaklee ! Memang kekal bertenaga,elak badan terhidrat tau.💪💪


7) Banyakkan berehat

Stress dan kelesuan boleh menyebabkan mabuk hamil yang lebih teruk. Pastikan anda banyak berehat dan bersantai apabila anda boleh.Dan anda boleh mengambil B-Complex Shaklee yang mana sangat bagus untuk mengawal emosi ibu ketika hamil dan ianya adalah anti stress ! 😊


8) Bau lemon!

Bau lemon yang dipotong boleh membantu untuk mengurangkan loya anda. Anda juga boleh menambah hirisan lemon kepada teh ais atau air berkilauan dan hirup apabila anda mampu.Bestnya !


9) Minum teh halia

Jika digunakan secara sederhana, halia boleh membantu untuk meringankan loya. Anda boleh membuat teh halia dengan halia yang diparut dan dikupas, atau cuba sirap halia, atau halia dalam bentuk kapsul atau tablet.Nak senang telan je Peppermint Ginger Plus Shaklee.Memang "bestfriend" Eyda tika hamil sebab bukan sahaja bantu ibu hamil hilang dari rasa loya dan perut sebu,malah bagus untuk keluarkan segala jenis angin "kus-kus" dalam badan.


10) Makan multivitamin kehamilan

Mengambil multivitamin kehamilan mungkin membantu mengurangkan perasaan anda loya, walaupun terdapat sedikit bukti untuk menyokongnya. Jika ia tidak berfungsi, sekurang-kurangnya mengambil vitamin ini akan memastikan anda mendapat dos harian asid folik dan nutrien penting lain yang disyorkan.Jika anda mengambil 2biji Vitalea Shaklee ianya mampu memenuhi keperluan nutrisi lengkap untuk tubuh badan anda semasa hamil ! Juga amat bagus untuk elakkan dari masalah Anemia (HB Rendah) & elakkan kelahiran pramatang .


11) Cuba terapi pelengkap

Beberapa terapi pelengkap, seperti urut dan aromaterapi, mungkin boleh membantu anda untuk menangani mabuk hamil. Pastikan anda pilih ahli terapi yang berkelayakan dan berpengalaman dalam merawat wanita hamil.


12) Bersembang dengan kawan-kawan yang memahami.

Kadang-kadang hanya berkongsi bagaimana anda rasa dengan kawan-kawan rapat atau keluarga yang boleh menawarkan simpati dan sokongan mereka, boleh membantu.


Selamat Mencuba dan semoga berjaya menempuhi fasa kehamilan ! 😊 Sekiranya anda berminat untuk mencuba Set Kehamilan Shaklee boleh hubungi Eyda seperti yang tertera di bawah okey ! 😘



1 comment:

  1. Terima Kasih sudi singgah sini Mamayu 😘😘 Eyda singgah ke blog mamayu juga.😘😘

    ReplyDelete