Wednesday 16 December 2015

Koleksi Testimoni Lecithin (Pembakar Lemak)

Bismillah 😊 Assalamualaikum..malam ni Eyda nak kongsikan dengan pembaca semua koleksi testimoni Lecithin Shaklee.

Sepertimana yang anda tahu, fungsi Lecithin ni banyak .Antaranya ialah menghalang/menghilangkan masalah bengkak susu.Selain itu juga ianya bagus untuk minda.

Akan tetapi yang paling famous fungsinya adalah MEMBAKAR & MEMECAHKAH LEMAK.Ada sesetengah consumer hanya dengan mengambil Lecithin, berat badan dapat dikurangkan 2-4kg sebulan ! 😊 Best bukan ?


Okay sebelum Eyda kongsikan dengan anda semua testimoni-testimoni Lecithin, Eyda nak terangkan serba sedikit apa itu Lecithin Shaklee,fungsi & manfaatnya 😊.



1) FUNGSI LECITHIN

Lecithin adalah pengemulsi semulajadi yang bertindak dengan cara melekat pada lemak dalam darah seterusnya mengapung dan mengelakkan dari lemak degil tersebut melekat pada dinding membran.


2) KANDUNGAN LECITHIN

Lecithin Shaklee mengandungi sumber semulajadi daripada kekacang soya di manasetiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolina dan 48mg inositol. Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak tak tepu.


3) FUNGSI KOLINA DALAM LECITHIN

Kolina penting dalam diet harian kerana fungsinya menyokong kesihatan otak, hati, kardiovaskular dan pembiakan. Kolina adalah suatu komponen neuro-penghantar asetil kolina yang terlibat dalam penghantaran mesej kepada otak dan sistem saraf. Maknanya selain untuk menghapuskan lemak degil, kolestrol dalam badan, Lecithin juga boleh membantu otak kita berfungsi dengan cerdas.


4) KELEBIHAN LAIN LECITHIN



🍃 Melindungi hati.
Lecithin  boleh menghalang mendapan lemak di hati, sirosis hati dan hati berlemak. Yang baiknya ia juga boleh membantu memulihkan kesihatan hati. 

🍃 Memecahkan lemak dan kolestrol.
Lecithin bertindak sebagai 'pembersih' salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolestrol dan trigliserid dalam tubuh kita.

🍃 Melangsingkan Badan & Menghalang obesiti.
Mengambil Lecithin dalam kuantiti yang betul, boleh membakar lelemak degil dalam tubuh badan.

🍃 Mencantikkan otot dan kulit.
Mengelakkan kulit bersisik/kering terutama yang kerap terdedah dengan pendingin hawa. Lecithin boleh membentuk membran sel, melembabkan serta menghaluskan kulit supaya kulit menjadi cantik, juga boleh mengaktifkan metabolisma sel dan melambatkan penuaan.

🍃 Memperbaiki alergi.
Lecithin boleh menghalang platlet darah dari mengaktifkan tisu gegelang di dalam salur darah yang boleh menyebabkan alergi semakin teruk yang boleh menyebabkan dermatitis dan demam alergi.

🍃 Menghalang batu karang.
Batu karang terjadi akibat dari kolestrol yang berlebihan dalam badan. Lecithin bertindak sebagai pengemulsi lemak supaya kolestrol yang terkumpul didalam salur darah dapat dihalang dari menjadi batu karang.

🍃 Mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress.
Kolina berfungsi sebagai penghantar/ agen saraf kranial yang boleh mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang Alzheimer dan meringankan stress.

🍃 Menghalang tekanan darah tinggi.
Lecithin boleh menghalang arterioklerosis, menggalakkan peredaran darah. Maknanya Lecithin menghalang darah daripada tersekat atau tersumbat.Boleh juga untuk mengatasi masalah prostat lelaki 

🍃 Meringankan sembelit.
Fungsinya untuk melembutkan najis dengan cara melembabkan usus dan meleraikan toksin dalam usus.


LECITHIN UNTUK IBU BERPANTANG/BERSALIN.


1) Lecithin boleh membakar lemak yang berlebihan dalam badan ibu baru bersalin.Kebiasaannya lemak-lemak terkumpul ketika mengandung.

2) Lecithin juga berperanan untuk mengurangkan risiko clog duct atau duktus susu tersumbat.


3) Lecithin boleh membantu ibu mengatasi masalah lost of short term memory yang biasa akan dialami selepas bersalin.


4) Lecithin juga boleh membantu menyalurkan inositol dan kolin dalam susu ibu untuk meningkatkan perkembangan otak bayi.


KOLEKSI TESTIMONI LECITHIN SHAKLEE.


Testimoni 1


Testimoni 2


Testimoni 3


Testimoni 4


Testimoni 5


Testimoni 6


Testimoni 7


Testimoni 8


Testimoni 9


Testimoni 10


Bulan ini (Disember 2015) ada promosi Lecithin 😊.Harga asal sebotol Lecithin Rm56.50 .Ada 180biji sebotol.

Sekiranya ada yang nak cuba dengan harga PROMOSI HEBAT, boleh whatsapp Eyda okay 😊



0 comments:

Post a Comment