Friday 10 April 2020

SET HAMIL SHAKLEE (Nutrisi Penting Ketika Hamil)

Sebaik saja kita dimaklumkan kita telah hamil, dengan serta-merta mindset kita pun kena ubah. Sebab mulai saat itu, segala keperluan nutrisi dalam badan, akan dikongsi bersama dengan janin. Betul tak ?

Sebab itu, Ibu yang hamil harus sentiasa dalam keadaan yang bersedia mental, fizikal & emosi untuk menghadapi saat-saat semasa hamil.


SET KEHAMILAN SHAKLEE - Nutrisi Lengkap untuk keperluan Ibu dan Bayi semasa Hamil.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
KENAPA IBU HAMIL MEMERLUKAN NUTRISI SECUKUPNYA : ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
IRON (VITALEA) - menghasilkan lebih banyak darah bagi menyokong keperluan khasiat pemakanan Ibu dan juga tumbesaran bayi. Sangat penting untuk Ibu Hamil yang mengalami Low HB.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
ASID FOLIK (BCOMPLEX) - Menyokong pembentukan sistem saraf bayi, penghasilan hormon dan juga sel-sel darah merah. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
VITAMIN C (SUSTAINED RELEASED VITA C) - Ibu sangat mudah untuk terima jangkitan demam, batuk dan selsema. Vitamin C sangat perlu untuk kuatkan sistem imun badan selain bagus untuk kulit bayi.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
KALSIUM (OSTEMATRIX) - Merupakan nutrisi yang sangat kuat diserap oleh bayi. Ibu akan cenderung utk mengalami masalah gigi rapuh, kejang kaki. Pengambilan kalsium yang cukup, akan membantu menguatkan tulang bayi dan Ibu.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
OMEGA 3 (OMEGA GUARD ) - Penting untuk perkembangan otak bayi dari peringkat awal pembentukan. Selain itu, Omega membantu mengelakkan pembekuan darah, risiko sakit jantung dan darah tinggi ketika hamil.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
PROTEIN (ESP) - Sangat diperlukan untuk pertumbuhan jaringan pada janin. Juga membantu membekalkan Asid Amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi.⠀⠀⠀

So Kekda sangat-sangat mencadangkan korang untuk mengambil SET HAMIUL SHAKLEE yang complete untuk keseluruhan keperluan Ibu dan janin . Kekda sendiri memang setiiap kali hamil, akan ambil SET HAMIL SHAKLEE ini untuk mencukupkan keperluan nutrisi Kekda dan juga baby didalam kandungan.



Alhamdulillah, kesannya amat positif kepada Kekda dan bayi semasa hamil dan juga setelah melahirkan. Antara kesan positif yang Kekda sendiri alami selepas mengambil SET HAMIL SHAKLEE ini adalah :

  • Semasa hamil, tiada masalah sembelit.
  • Kekda juga Alhamdulillah tiada masalah HB Low walaupun Kekda sememangnya sinonim dengan masalah HB low, tapi bula konsisten ambil set ini, Alhamdulillah ianya dapat mengatasi masalah ini.
  • Selain itu, Kekda juga tak alami masalah cramp kaki ketika hamil. 
  • Selepas melahirkan baby, baby tiada jaundice. Alhamdulillah untuk kesemua anak2 Kekda tiada masalah jaundice semasa pantang walaupun Kekda berdarah O+.
  • Luka bersalin cepat sembuh.
  • Tiada koyakan semasa bersalin.
  • Baby aktif sentiasa semasa kehamilan.

Actually banyak kesan positif yang Kekda sendiri rasai dari kehamilan anak kedua sehingga kelima. Cuma anak sulung je Kekda belum kenal Shaklee lagi ketika itu. Kesan yang paling positif bagi Kekda adalah tiada koyakan semasa bersalin, energetic sepanjang kehamilan, dan baby bebas jaundice. 

Teringat lagi katakata Doktor Pakar di Hospital Kuala Krai & Machang ketika Kekda melahirkan anak ke3, 4 & 5. Muka dah sinonim sangat beranak hehe. Doktor tu bagitahu,

" Bagus Puan amal Shaklee ni. Saya sendiri pun recommend kepada Ibu2 yang ada bajet extra untuk consume supplement ketika hamil. We can see the result by looking at you & your baby condition. Good Puan, moga sihat sentiasa ya ."

Begitulah, serba sedikit experience Kekda consume SET HAMIL SHAKLEE ini. Sayang pula if Kekda tak share kebaikan yang Kekda sendiri dah rasai kan. In shaa Allah tak salah kita ikhtiar untuk makesure kesihatan kita semasa hamil cukup nutrisi. 

Dan untuk pengetahuan korang semua, sekarang kita ada PROMOSI APRIL 2020 untuk SET HAMIL SHAKLEE ni tau. Kalau ikutkan harga asal 1 set ni berharga lebih RM500. Tapi sekarang promosi hanya RM438.30 sahaja tau. Selain dari itu, sekiranya korang purchase set ini, korang akan dapat :

  1. FREE SHIPPING SELURUH MALAYSIA
  2. PENJIMATAN SEBANYAK RM246
  3. PERCUMA KEAHLIAN SHAKLEE SECARA AUTOMATIK (Worth RM65)
  4. PELUANG JANA INCOME (Sekiranya anda berminat untuk buat income melalui Shaklee sehingga 7 angka)
Banyak kan penjimatan yang korang dapat ? Bila lagi nak grab kalau bukan sekarang . If ada yang berminat nak mencuba SET HAMIL SHAKLEE, boleh contact Kekda terus melalui whatsapp okay. Untung sangat sangat 👍🏻. 


KEKDA,
Trusted Shaklee Consumer since 2013
012-8989545

1 comment: