Thursday 28 March 2013

SUSTAINED RELEASE VITA C 500MG SHAKLEE

Assalamualaikum semua..mommies2 semua dah masak ??Eyda br lepas siap masak, kemas rumah semua..Alhamdulillah harini anak2 tak meragam walaupun mereka kurang sihat sikit :)..Okey back to the topic, harini entry eyda tentang HOT ITEM SHAKLEE yang sememangnya panas macam pisang goreng! Hehe iaitu VITA C SUSTAINED RELEASED 500MG ..Stok VITA C alhamdulillah sekarang sudah ada stok ya..So jangan lepaskan peluang untuk dapatkan VITA C paling hot ini.Okay sepertimana yg kita tahu, Vita c ni sememangnya terkenal dgn khasiat utk kulit kitakan.So jom luangkan masa anda utk mngetahui apakah kelebihan & kebaikan VITA C ini .






Mengapa Kita Perlukan Vitamin C 
-------------------------------------------

♥ Tubuh kita memerlukan pengambilan vitamin C setiap hari kerana sifat vitamin C yang mudah larut dalam air menyebabkan badan tidak boleh menyimpan vitamin C. Vitamin C hanya ada dalam darah manusia selama 12 jam dan dalam tempoh waktu tersebut Vitamin C 'bekerja' dengan sel-sel tubuh untuk meningkatkan keimunan dan juga meningkatkan fungsi-fungsi sel di bahagian tubuh yang lain.


♥ Vitamin C amat diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu-tisu tubuh anda yang mana vitamin C membina kolagen iaitu protein penting yang melindungi tulang rawan, tendon, ligamen dan saluran darah. Selain itu pengambilan harian vitamin C yang cukup membantu menyegerakan proses penyembuhan luka-luka, membaiki dan memelihara struktur tulang dan gigi.Berdasarkan banyak kajian yang telah dilakukan, tubuh kita memerlukan 500mg vitamin C setiap hari untuk untuk mencapai tahap kesihatan yang baik.


♥ Kita memerlukan vitamin C setiap hari kerana sel-sel tubuh manusia tidak mempunyai enzim guluno-lacton-oxidase yang diperlukan untuk menukar glukos kepada ikatan kimia 2-keto L-Guluno-lactone untuk hasilkan vitamin C. Tambahan vitamin c sering digunakan dan mudah rosak dalam tubuh. Oleh itu, Kita memerlukan vitamin c sama ada melalui makanan ataupun supplement.









Kebaikan VITA C SUSTAINED RELEASED 500MG

♥Memberi efek kulit yg sekata, cerah, lembap.

♥Sesuai untuk ibu mengandung.

♥Sesuai untuk merawat jerawat di wajah & badan.

♥Bagi yg menghadapi masalah resdung amat sesuai diamalkan.

♥Diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu,fungsi kelenjar adrenal, dan juga mendapatkan gusi& gigi yang sihat.

♥Melindungi sel tubuh daripada kesan-kesan pencemaran melindungi daripada jangkitan dan selesema, serta meningkatkan imuniti.

♥Membantu untuk mengurangkan tahap kolesterol,tekanan darah tinggi, dan mencegah aterosklerosis.

♥Melindungi daripada pembekuan darah, lebam,menggalakkan penyembuhan luka, dan pengeluaran hormon antistress.

♥Penting untuk penyuburan sel darah putih dan jugabertindak sebagai antihistamin semulajadi yang amat berguna untuk mengurangkan hidung bengkak semasa selesema, dan mengurangkan gejala-gejala lain alergi.

♥Memainkan peranan penting dalam pengeluarankolagen, yang membantu mencegah penuaan pra-matang.

♥Membunuh bakteria patogenik, yang bertindak sebagai antibiotik yang tidak berbahaya.

♥Melindungi sel-sel otak dan saraf tunjang, yang sering dirosakkan oleh radikal bebas.

♥Membantu tubuh menyerap zat besi yang lebih –>berguna dalam rawatan anemia.

♥Ia memainkan peranan penting dalam penghasilan hemoglobin dan sel darah merah.

♥Merawat jangkitan saluran kencing.

♥Diperlukan untuk metabolisme asid folik dan vitamin lain.

♥Utk kanak2 memadai dgn mngambil sepruh, krn jumlah vit c yg diperlukan oleh kanak2 hnya 250mg sehari.

♥Vitamin C ini adalah jenis sustained released atau pelepasan perlahan-lahan, dalam masa 12 jam. Oleh itu, ia memastikan tubuh kita mendapat bekalan vitamin C yang berterusan.





Apakah kelebihan VITAMIN C SHAKLEE berbanding dengan produk lain??
-----------------------------------------------------------------------------------

Shaklee Sustained Released Vitamin C 500mg berupaya memberikan perlindungan berkekalan, jam demi jam dengan menggunakan sistem perlepasan berkekalannya.Vitamin C merupakan bahan antioksida yang berkeupayaan tinggi yang juga turut dikenali sebagai nutrisi yg berupaya melakukan semua perkara.Sustained Released Vita C mengandungi :


●Kandungan Vitamin C yg tinggi.

●Sistem perlepasan yg berkekalan dalam menyalurkan Vitamin C yg menyamai kandungan satu setengah biji buah oren untuk setiap jam selama lima jam.

●Formulasi yg membantu mengekalkan pertahanan antioksida secara semulajadi, kekuatan sel, kesihatan mata,gigi, gusi, tulang dan otot serta salur darah.

●Popular untuk kecantikan kerana ia merangsang kesihatan & kecantikan kulit.

======================================================================

So kepada yg masih ragu-ragu ingin cuba VITAMIN C SHAKLEE ni, bolehla mencubanya sekarang.Tak salah rasanya berbelanja utk kecantikan dan kesihatan diri kan??Anda mungkin memerlukannya :-)

Macamna nk dptkn Sustained Release VITA C Shaklee ni? Anda boleh contact distributor anda @ boleh hubungi Eyda di :

SID 892528
Sms/Whatsapp 01112909545


0 comments:

Post a Comment